C
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 |
/** * Fail: characters.c * Autor: Risto Heinsar * Loodud: 06.11.2014 * Muudetud: 30.11.2021 * * Kirjeldus: Programm näitab erinevaid viise kuidas * on võimalik manipuleerida tähemärke ja kuidas need * seostuvad ASCII tabeliga. */ #include <stdio.h> int main(void) { char taht1 = 'a'; char taht2 = 65; printf("T2hed on tegelikult numbrid ASCII tabeli alusel:\n"); printf("(%c %hhd)\n",taht1, taht1); // windowsis %hd printf("(%c %hhd)",taht2, taht2); printf("\n\n"); char taht3 = taht1 + 1; printf("T2htedega on v6imalik teha matemaatikat: %c + 1 -> %c\n\n", taht1, taht3); char taht4 = taht1 - 32; printf("Suur ja v2iket2hed on yksteisest 32 v6rra eraldatud. " "Kusjuures m2rka, et tegu on kahe astmega (2^5) ehk erinevad vaid " "yhe biti jagu! %c - 32 -> %c\n\n", taht1, taht4); char mari[] = "Meri"; mari[1] = 'a'; printf("Tekst on lihtsalt massiiv t2htedest mida saab indekseerida ja " "manipuleerida: %s\n\n", mari); char sona[] = "Maastikukaitseala!"; sona[7] = '\0'; printf("Stringi l6petab eriline symbol mida kutsume terminaatoriks. " "Kuna ma panin selle keset olemasolevat s6na, " "siis juhtub nii: %s\n\n", sona); printf("Kusjuures trykkimist ei pea alustama esimesest t2hest: %s\n", &sona[14]); printf("Samuti voin ma otsida yksikuid t2hti stringist: %c%c%c%c%c%c%c%c\n", sona[0], sona[1], sona[2], sona[3], sona[5], sona[6], sona[9], sona[12]); return 0; } |